Volgers

zondag 18 november 2018

Laat ik het toch maar 'spirituele fotografie' blijven noemen.



Bij dit soort fotografie gaat het in eerste instantie niet om  'mooie plaatjes', maar het gaat over fotografie die iets te zeggen heeft over een andere kijk naar de werkelijkheid.
Zoals b.v. de dimensie van het gewone en dáár het ongewone van tonen!
Verder kan dit soort fotografie verwijzen naar iets dan verder gaat dan de alledaagse en zichtbare werkelijkheid.
Hierin blijft de eigen visie van de fotograaf altijd het belangrijkst.

Natuurlijk is iedereen welkom een foto in te sturen die hier mee te maken heeft.
Zonder enige vorm van censuur zal ik ze graag plaatsen, het enige dat ik vraag is om er een kleine toelichting bij te doen!

Succes verzekerd.

Te beginnen met een klein aantal voorbeelden van eigen hand.


Alweer een wat oudere foto waarin ik 
De 'Verlichting' heb getracht vorm te geven.







De speciale aandacht die kinderen kunnen geven.








De 'Leegte' aanschouwelijk gemaakt...









Een aardige benaming lijkt me;
De schaduw van het religieuze.


Bij deze ben je dus van harte uitgenodigd om mee te doen.
Het is absoluut niet bedoeld als wedstrijd, integendeel.
Je toont gewoon iets dat je graag wilt delen!


🙏

2 opmerkingen:

  1. De eerste foto vind ik ronduit schitterend, het is precies een magisch-realistisch schilderij!
    Een prachtig initiatief is het en heel misschien doe ik er wel eens aan mee nu de donkere dagen voor de deur staan.

    BeantwoordenVerwijderen