Volgers

zaterdag 15 september 2018

Dus zet ik een boom op...



Deze boomman met baard keek me gelijk aan....

Bijna kon ik niet meer ophouden...
Als je eenmaal iets gaat 'zien' is het moeilijk te stoppen.
Want bomen zijn bijzonder, meer dan ik me ooit bewust was.
Prachtige en wijze schepsels zijn het!

Zag ik daar, rechtsboven toch weer een boomwezentje?




Aan de linkerkant bevond zich een boom-elf
met een hondensnuit!
Maar er zat meer in...

Maar ik begon moe te worden en kon bijna
door de bomen het bos niet meer zien!

Tot een volgend boomverslag!





7 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Altijd leuk als er hier iemand reageert! Dank je, Marjolijn @@@

      Verwijderen
  2. Ja, ik zie ook altijd die wezentjes, leuk Walter. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Boom, roos, vis
    Ik leerde boom:
    een b, en dan twee
    rondjes. Zo: oo.
    Dan nog de m
    en daar stond boom.

    Ik kocht een schrift
    en in het schrift
    schreef ik een boek.

    Boom, schreef ik,
    boom, boom, boom
    - op ieder blad
    een boom.

    Het stond zó vol
    met bomen,
    dat ik dacht:
    dit is een boek
    over een bos.

    Ik leerde roos:
    de r en weer
    die oo en dan
    de s van Sjoerd.

    En ik kocht
    nóg een schrift
    en ik schreef
    wéér een boek.

    Roos schreef ik,
    roos, roos, roos,
    en dacht: een boek
    zó vol met rozen
    is een boek
    over een tuin.

    Dat was boek twee.

    Daarna schreef ik
    een boek over de zee.
    © Sjoerd Kuyper

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op zich een goed idee, die zee! Helaas kom ik daar nog even niet... ;-)

      Verwijderen
  4. Wat leuk die figuurtjes die je ziet. Ik zie ze ook.
    Ik zag elders dat er een verhuizing in het verschiet ligt. Fijn voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inerdaad Ferrara, bij leven en welzijn hoop ik in november weer in Gouda terug te zijn.
      Een soort 'begeleid wonen', maar daar heb ik een 4 kamerflat voor mezelf! Ik verwacht er goeie dingen van en zal dan alles uitgebreid beschrijven!

      Verwijderen