Volgers

dinsdag 13 augustus 2019

Weer tijd voor het Wijze werk.
































Zeg eens wat vaker nee.
Nee van binnen en nee van buiten.


( Trouwens, waarom laat jij de gordijnen dicht als de zon lekker schijnt?)

Want nee kun je op verschillende manieren gebruiken.
Letterlijk, alsof je een bloedscherp mes gebruikt!
Iemand vraagt je iets...
Dan mag je zo scherp als dat mes is, NEE zeggen...gewoon zonder enige uitleg of verklaring;
Nee!

Maar je kunt ook van binnen 'nee 'zeggen en dan niet of nauwelijks reageren.
In ieder geval niet letterlijk op een letterlijke vraag.
Je blijft tactvol maar zegt inwendig 'nee', je hebt er dan geen boodschap aan.
Het liefst laat je die opgelegde regels gewoon tactvol aan je voorbij gaan.
Je kiest er in stilte voor om ze toe te passen zoals jou dat uitkomt.



(En doe je horren dicht, want anders komen de raven binnen!)

Waarom dit op een fotoblog?
Een vraag waar ik graag 'ja' op zeg.
Ik typte namelijk in het verkeerde blog.
De bedoeling was;


Werkwijze-blog.

(Voor de volgende week wordt het thema 'Onzin'...)
Op Spijkerbed natuurlijk!










2 opmerkingen:

  1. De eerste keer dat ik `nee` zei tegen een leidinggevende was dit echt met de moed der wanhoop. Ze vroeg me iets te doen wat ik nog erger vond dan NEE zeggen. Tot mijn stomme verbazing was haar reactie "dan vraag ik het een ander". Echt, ik kan er nu nog raar van opkijken. Zo bang geweest om nee te zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor dit antwoord, Geri...Het bemoedigt mij weer om hier toch nog af en toe iets neer te zetten...

      Verwijderen